dinsdag 12 april 2011

Een lange dag !

Maandag werd gekenmerkt door allerlei zaken die weer op de rails gezet moeten worden.
Tandarts afspraak maken. Maandag strijkdag (zo niet mijn ding)  Mailtjes nalezen. En gelijk maar begonnen om de To Do-lijst aan te pakken.

Nu heb ik nog 5 kilo qumquats die tot marmelade gemaakt moeten worden. Ik heb al  1,5 kilo weggewerkt. Een hele klus, want elk mini sinaasappeltje heeft pitjes die eruit gehaald moeten worden, daarna in 4 gedeeld en in de pan. Dus hakken, hakken hakken... Niet in je vingers snijden, want anders bijt het sap zo gemeen.

Vlug even naar de Apotheek, want ik wilde weer Imigran hebben, ipv het alternatief uit India. Werkt toch beter. Wat die verzekeringsmaatschappijen allemaal niet willen besparen. Soms gaat het te ver.
Vroeger werd ik nooit aangehouden bij de douane wanneer ik met mijn injecties door het douche poortje liep. De imigran injecties zijn allemaal klein en mooi verpakt. Kan netjes in de hand bagage. Volgens de nieuwe regels van vergoeding krijg ik nu een alternatief merk. Het lijken wel speren zo groot. Dus kan ik elke keer met een schoenendoos vol in de handbagage door de douane. Tot 2 x toe aangehouden ! En de laatste keer werd er een 2de man bijgehaald. Niet fijn ! En die krengen weigeren ook soms bij het injecteren.
Maar goed, bij de Apotheek een discussie, moet je uit gaan leggen waarom je dit en dat.... Brrrrrrrr ! 
Blij dat ik een goede neuroloog heb die op het recept medische indicatie heeft geschreven. Einde discussie.

Daarna boodschappen doen. Sam mijn buurmeisje zal voortaan bij mij tussen de middag een boterham komen eten. Heel gezellig.

Na het vertrek van Sam wat foto's geupload op mijn computer en daarna was het tijd om naar de Brasserij de Berg te gaan waar mijn moeder een etentje gaf voor haar verjaardag.
Nog lekker even in de zon buiten gezeten. Na het etentje naar huis gegaan.




En vroeg onder de wol het was een lange dag !  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten