donderdag 14 april 2011

Een ochtend weg met de vriendjes

In alle vroegte kwamen Gaby en Carol mij vanochtend ophalen. Nog met slaperige oogjes stapte ik in de auto. Normaal zit ik nog aan het kopje thee, kom dan net uit m'n mand.
Gaby en Carol hadden gevraagd of ik mee wilde gaan naar de weekmarkt in Capelle aan de IJssel.
Nog NOOIT geweest !!!. Daarna zouden wij doorgaan naar Xotus in Delft.

Naast de gewone marktkraampjes was het opmerkelijk dat op zo'n kleine markt er wel 3 mooie grote kramen met verse vis stonden.  En maar 1 grote bloemen/planten stal.









Met de verwarming vol aan... tjonge.. wat was het koud. !  Doorgereden naar Delft.

Daar staat Xotus Botanica http://delft.tuincentrumkonijnenburg.nl/ een tuincentrum met orientaalse planten en produkten. http://www.orientalgroup.nl/.  Ik wilde daar graag een keer naar toe. Gaby en Carol hadden mij van het bestaan van dit centrum  verteld, en daar een windgong  gekocht.  Een gelijke gong hadden wij ooit uit Bali meegenomen maar is op mysterieuze wijze uit onze tuin verdwenen. Aangezien ik hou van het geluid van windgongen wilde ik hier graag kijken of ik kon slagen. Helaas waren de goden mij niet gezind. Sommige mensen zullen nu opgelucht ademhalen .......

In de Toko wat boodschapjes gedaan (jasmijn thee, rise noodles, filodeeg) en mij even laten adviseren door Gaby en Carol op het gebied van sambal en sauzen en daarna vlug naar huis, want ik had 2 hongerige maagjes te vullen t.w. Sam en Rocky. Maar ik wil hier beslist een keer met Henk terug. Want hij is gek op dim sum, en bapao, springrolls en die lagen hier in overvloed.

1 opmerking:

  1. Cor zei:
    Lieve Simone,
    Inderdaad is een windgong niet aan mij besteed,ik word er bloednerveus van dat getingel tangel, punt is dat je ze niet af kan zetten!

    BeantwoordenVerwijderen