maandag 4 april 2011

Vloeken en zegeningen.

OK vandaag was het zover. Wij gingen ervoor ! Fietsen en Paella eten bij L' Era in Parcent.

 De weersvoorspellingen waren gunstig. Matige zon, weinig wind dus prima fietsweer. Om 11.30 uur vertrokken wij. Op weg naar Jalon stak een stevig windje op. Waren de Goden ons dan toch ongunstig gestemd ? Mijn moed begon al wat te tanen. Want naar Parcent is toch wel een aardig eindje. Om 11.40 stonden wij  bij Starsat in Jalon op de stoep, waar Henk even een zakelijk intermezzo had.
Ik bleef bij de fietsen en wilde even een foto maken. Bagger...!!! Vergeten de accu in mij toestel te doen. Dus heel de zooi op mijn rug hangen, zonder dat ik een foto kan maken. Dom, en van nature niet blond dus nog erger...! Dan maar foto's maken met de iphone van Henk.
Na het gesprek van Henk verder... Jalon door en bij de brug de Tia Maria route nemen, welke wij in januari gefietst hadden naar Alacali met Cor en Tia Maria.



Vals plat telkens meer omhoog, maar wat een prachtige route, langs de sinaasappelbomen. Windje helemaal weg. De geur van de sinaasappelbloesem kwam ons tegemoet.
Even na Alcalali kwamen wij op de CV 720. Toen werd het pas echt stampen op de pedalen..Ik heb het fietsend gehaald tot 25 meter voor de afslag naar het restaurant van Parcent. Met enige angst zag ik de terugweg tegemoet wanneer ik met mijn buikje vol van de paella deze weg terug moest fietsen.
Toch nog wat te vroeg voor onze reservering hebben wij lekker op een stoepje in de schaduw even uit zitten  puffen. Eenmaal binnen vroeg de ober die onze fietsen zag of wij over de CV 720 gekomen waren of binnen door.
Wij uitgelegd dat het van beide wat was. Direct vertelde hij ons dat er na de brug buiten Parcent een route is waarmee je helemaal binnendoor kan naar Jalon. Zodat je de CV kunt vermijden.




Na de salade, de levertjes, de heerlijke paella zijn wij om 14.30 weer op de fiets gestapt. De aangewezen route konden wij zo vinden. Prachtig !!!!  Heerlijk rustig gefietst een enkele fietser tegen gekomen.

En deze keer ging de weg langzaam down, down down. Wat een genot was dit. Langzaam heerlijk fietsen. Binnen 20 minuten waren aan het begin van Jalon... helemaal happy. Nergens last van. Met grote slagen rustig naar huis. De volgende keer weer op de fiets naar Parcent want de zegeningen wegen op tegen de vloeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten