zaterdag 2 april 2011

Zaterdag ritueel

Het is al een hele tijd ons ritueel. Hoewel ik in NL geen marktganger ben, ga ik in Spanje altijd heel graag naar de markt in Benissa. Ik heb er prachtige paddestoelen, bleekselderij, prei, dadels en nog veel meer groenten en fruit gekocht. Het blijft mijn favoriete markt.

Na de markt lopen we het straatje af naar het centrum waar we al jaren een cortado of een wijntje drinken. Vele zaakjes zijn al van eigenaar gewisseld. Tussen de 2 drankjes door ga ik altijd even kijken bij die dure schoenenzaak. Misschien hebben ze weer iets leuks. ? Maar meestal veel te duur.....

Op de terugweg stallen wij onze boodschappen bij de bodega. En gaat Henk even snuffelen bij de oude knorrige heer. Weinig woorden, maar hij weet altijd Henk wel een goed wijntje aan te bevelen voor een goede prijs. Vol beladen met spijs en drank gaan wij huiswaarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten